Oděvní sochy, něžná monstra, sexy asymetrie či udržitelnost! Podívejte se na módu od Režné či Freire

on

|

views

and

comments

Třídenní módní maratón Fashion LIVE! v pátek přinesl pestrou a kvalitní domácí módu k širší veřejnosti. I přes kapacitním omezením se do prostor v novém bratislavském centru vešlo několik stovek diváků a mohli si prohlédnout několik autorských přístupů v rámci designérské tvorby.

Vůbec první slot věnovali organizátoři studentům z Atelieru 343 na bratislavské VŠVU, který tak mohli i na takové živé platformě představit své magisterské či bakalářské kolekce. Překvapily opravdu příjemně – ať už v mnoha případech na pohled precizním krejčovstvím a řemeslným zpracováním materiálu, snahou o jeho inovaci, ale také zajímavými nápady a koncepcí.

Do motivu tohoto ročníku Fashion LIVE !, za který si organizátoři vybrali siluetu, zapadla zejména tvorba Michaely Turanský či Natálie Repkovskej, které se s ženskou siluetou pohrávali na pomezí osvědčených střihů evokujících couture tvorbu zašlých časů, historizujícího přístupu a jejich fúzí s moderním zpracováním materiálu. Materiál se stal jedním z výrazných prvků jednotlivých minikolekcií. Například u Juliano Brnákovej vznikaly jednotlivé oděvy použitím zbytkového materiálu či látek, které by normálně tvůrci nepoužili. Přetavila je do líbivý střihů a na pohled přitažlivých ženských oděvů. U Marie Štvrtecký zaujalo stejně zpracování materiálu a hledání originální oděvní identity. Dekonštruktívne prvky vzdávající poctu samotnému procesu vzniku oděvu pak prezentovala ve své absolventské kolekci Ivana Janigová. Šestku uzavírala Alexandra Kondáčová s kolekcí, která si brala inspiraci ze současného světa konzumu a vizuálního perpetum mobile sociálních sítí.

Absolventkou VŠVU je i Marína Žiaková a v jejím případě budí pozornost i fakt, že se na studium designu vrhla už po překročení padesátky. Její tvorba od prvního momentu nabrala signifikantní prvky. V té nejnovější nazvané ERNA vzdala hold sochařka Erne Masarovičovej a dokonce pracovala i s látkami, které našla v ateliéru zesnulé umělkyně. Základem kolekce byl surové hedvábí, kůže, ale i tužší taftové materiály s výraznějším leskem. Výsledná kolekce, která měla svou premiéru již na týdnu módy ve Vídni, byla na první pohled výtvarná a jednotlivé modely byly jakoby oděvními sochami. Půvabné byly zejména hedvábné splývavé kreace, které fungovaly ukázkově s pohybem těla, oděvy s výraznějšími sochařskými prvky působily kostýmovejšie a teatrálnejšie. Kolekce ERNA byla do rozsahu největší kolekcí pátečního programu, ale zasloužila by si více editování. Zatímco v předchozí kolekci se Žiaková soustředila na skloubení umělecké ideje s nositelností, v tomto případě inspirace sochařstvím a také udržitelný přístup tvorby oděvů bez odpadu či dokonce použití nůžek u některých modelů odhalili svá rizika. Výtvarnosť místy potlačila důležitý atribut nositelnosti.

Share this
Tags

Must-read

Co nosit na podzim a v zimě na obchodní schůzky?

Oblečení na obchodních schůzkách je nesmírně důležité. Vhodně zvolené prokazuje kompetenci a profesionalitu. Mnoho lidí si klade otázku, jak si vybrat formální oděv na...

Nedostatek lůžek vyřeší rychle a snadno nafukovací postel

Máte menší byt nebo domek, do něhož se pohodlně vejde vaše rodina, ale nezbylo vám místo na pokoj pro hosty? Anebo sice mají vaše...

Lenovo ThinkCentre M83 MT GAMING

Lenovo ThinkCentre M83 MT GAMING je herní počítač, který nestojí desítky tisíc korun a zvládne populární hry jako Fortnite, GTA V, nebo Roblox. Počítač Lenovo...
spot_img

Recent articles

More like this